Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
BUILDING SOME TYPES OF MECHANICAL TOOLS TO ORGANIZE STEM ACTIVITIES AND TEACHING GENERAL PHYSICS
Corresponding Author(s) : Nguyen Van Hoa
nguyenhoa.01987@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The report presents research on the design and manufacture of some thermal motors for teaching physics and organizing STEM education activities for high school students. The subject of the project includes: heat engines, process and equipment for experiential activities, STEM activities, experimental results and evaluation at Nguyen Binh Khiem High School and Olympia interdisciplinary school.
Keywords
physical experiment; physics teaching; STEM education; heat engine.
Nguyen Van Hoa, & Tuong Duy Hai. (2018). BUILDING SOME TYPES OF MECHANICAL TOOLS TO ORGANIZE STEM ACTIVITIES AND TEACHING GENERAL PHYSICS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3B), 34-40. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3B.720
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng, Phạm Xuân Quế (2002). Phương pháp dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[2] Nguyễn Thế Khôi (chủ biên) (2014). Sách giáo khoa Vật lí 10 nâng cao. NXB Giáo dục Việt Nam.
[3] Đỗ Hương Trà (2012). Các kiểu tổ chức tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Đại học Sư phạm.
[4] Bộ Giáo dục Đào tạo (2015). Hướng dẫn thực hiện chuẩn kiến thức, kĩ năng Vật lí 10.
[5] Khoa Vật lí, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội (2016). Tài liệu hướng dẫn thí nghiệm Vật lí phổ thông.
[6] Trần Thị Tuyết Oanh (chủ biên) (2015). Giáo trình Giáo dục học. NXB ĐH Sư phạm.
[7] Nguyễn Ngọc Hưng, Nguyễn Xuân Thành, Nguyễn Anh Thuấn (2015). Hướng dẫn sử dụng thiết bị thí nghiệm ở trường THPT Chuyên. Tài liệu tập huấn.
[8] Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng, Phạm Xuân Quế (2002). Phương pháp dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[9] Phạm Hữu Tòng (2001). Lí luận dạy học Vật lí ở trường trung học. NXB Giáo dục.