Date Log
BUILD MODELS OF ENERGY TRANSFORMATION EXPERIENCE TO TEACH PHYSICS AND NATURAL SCIENCE
Corresponding Author(s) : Tuong Duy Hai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Equipment and devices of school curriculum cannot facilitate the requirements for demonstrating the energy transformation between mechanical energy, thermal energy, light energy, electric energy…. Therefore, developing the equipment, which can be used in teaching and learning energy, forms of energy and the energy transformation is necessary to meet the demand for cultivating competence in students. The research presented in this paper explores the way we answer these questions, based on collecting and analyzing information about energy in current and new curriculum, and then proposing some models and how we apply them to teach physics.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Tưởng Duy Hải, Đỗ Hương Trà (2013). Organisation d’un apprentissage par projet de l’exploitation de l’énergie solaire dans l’enseignement/apprentissage de la science physique au lycée afin de réaliser une éducation au développement durable. La revue de pédagogie du Vietnam, Avril.
[2] Tưởng Duy Hải, J. Ginestie, Đỗ Hương Trà (2013). Stratégies d'apprentissage par projet des élèves vietnamiens dans le cadre d'une éducation au développement durable, in RIFEFF, Francophonie. Hanoi.
[3] Hervé, N. (2012). Analyses de pratiques d'enseignement de savoirs de la physique stabilisés (l'énergie) et controversés (le changement climatique). Université Toulouse le Mirail-Toulouse II.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông. Chương trình tổng thể.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Sinh học. Cấp Trung học cơ sở.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Sinh học. Cấp Trung học phổ thông.
[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2000). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Vật lí. Cấp trung học cơ sở.
[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Hóa học. Cấp Trung học cơ sở.
[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Hóa học. Cấp Trung học phổ thông.
[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010). Chuẩn kiến thức kĩ năng môn Vật lí. Cấp Trung học phổ thông.
[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông. Môn Khoa học Tự nhiên (Dự thảo ngày 19/01/2018)
[12] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Danh mục thiết bị tối thiểu cấp Trung học cơ sở.