Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
TEACHING AND LEARNING PHYSICS IN THE ORIENTATION OF COMPETENCE DEVELOPMENT IN SECONDARY SCHOOLS - DIFFICULTIES, CHALLENGES AND VIEWS ON SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thanh Hai
thanhhaits@pdu.edu.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
On the basis of comparison and analysis of some points in the General Education Curriculum (2017) and the General Education Curriculum of Physics (draft 1/2018), which are oriented towards competency development with the current school curriculum; the article shows some new points, difficulties and challenges in the implementation process. It also presents some ideas on solutions to improve the effectiveness of implementing physics teaching and learning in the orientation of competency development in secondary schools recently.
Keywords
general education; teaching and learning physics; skills; competence; solutions.
Nguyen Thanh Hai, Nguyen Hai Nam, & Quach Nguyen Bao Nguyen. (2018). TEACHING AND LEARNING PHYSICS IN THE ORIENTATION OF COMPETENCE DEVELOPMENT IN SECONDARY SCHOOLS - DIFFICULTIES, CHALLENGES AND VIEWS ON SOLUTIONS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3B), 26-33. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3B.719
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006). Chương trình giáo dục phổ thông.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006). Chương trình giáo dục phổ thông môn Vật lí (ban hành kèm theo Quyết định số 16/2006/QĐ-BGDĐT ngày 05/5/2006 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Vật lí (dự thảo tháng 1/2018).
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Hướng dẫn dạy học và kiểm tra đánh giá theo định hướng phát triển năng lực học sinh cấp Trung học phổ thông môn Vật lí. Tài liệu tập huấn Chương trình phát triển giáo dục trung học.