Date Log
APPLYING INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING MATH AT HIGH SCHOOL: STATUS QUO AND SOLUTIONS (BASED ON A REALITY SURVEY IN DANANG)
Corresponding Author(s) : Tran Van Hung
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Applying information technology (IT) in the innovation of teaching and learning methods (TLMs) is an inevitable trend in the era of IT and communications development, creating benefits in teaching quality enhancement. However, to what extent ICT is applied in schools depends on various factors. This article presents the status quo of IT used by 226 Mathematics teachers in high schools (HSs) in the area of Danang city, thereby proposing a number of measures for IT application, contributing to the improvement of efficiency in teaching and learning mathematics.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Quyết định số 711/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt “Chiến lược phát triển giáo dục 2011 – 2020”.
[2] Trịnh Thanh Hải (2005), Ứng dụng CNTT và truyền thông trong dạy học Toán, NXB Hà Nội.
[3] Trịnh Thanh Hải, Trần Việt Cường (2006), Khai thác phần mềm hình học động trong dạy học hình học không gian, Tạp chí Giáo dục, Số 143, Tr.34-37.
[4] Trần Văn Hưng (2014), ‘‘Sử dụng phần mềm Cabri3D trong dạy học nội dung quỹ tích điểm - tập hợp điểm chương trình hình học không gian lớp 11”, Hội thảo UDCNTT trong giáo dục và đào tạo, Trường ĐHSP - ĐH Đà Nẵng, 4/2014, tr.245-250.
[5] Nguyễn Bá Kim (2007), Phương pháp dạy học môn toán, NXB Đại học Sư phạm.
[6] Trần Trung, Đặng Xuân Cương, Nguyễn Văn Hồng, Nguyễn Danh Nam (2011), Ứng dụng CNTT vào dạy học môn toán ở trường phổ thông. Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.