Date Log
Submitted
Jul 31, 2020
Published
Sep 8, 2013
THE SOFTWARE SUPPORTS TO SELF – STUDYING PHYSICS GRADE 12 – CHAPTER “ATOMIC NUCLEUS”
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 3 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In this article, we introduce a software that supports the Twelfth grade students in Physical subject, “Atomic nucleus” chapter particularly. This software helps students better understand the lessons at school, through lectures of teacher or experts, students better understand theoretical knowledge, solve difficult exercises. Furthermore, this software helps them become more confident in studying Physics.
Keywords
software; physics; Atomic nucleus; taecher; student.
Tran Van Hung. (2013). THE SOFTWARE SUPPORTS TO SELF – STUDYING PHYSICS GRADE 12 – CHAPTER “ATOMIC NUCLEUS”. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(3), 105-107. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i3.467
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Trần Văn Hưng, Lê Viết Chung (2010), “Phần mềm hổ trợ học sinh tự học môn vật lí 12” báo cáo NCKH sinh viên toàn quốc năm 2010.
[2] Phan Thúy Lâm “Một số vấn đề trong việc hướng dẫn sinh viên tự học, tự nghiên cứu ở trường Cao đẵng hiện nay”.
[3] Đào Văn Phúc, Dương Trọng Bái, Nguyễn Thượng Chung, Vũ Quang, Bộ sách Vật Lí 12 (chương trình cũ).
[4] Bộ giáo dục Đào tạo (2008), Bộ sách Vật lí 12 – Nâng cao.
[5] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Phương pháp giảng dạy Vật Lí.
[6] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Phân tích chương trình Vật Lí ở trường Trung học, Bài giảng, Đại Học Sư phạm- Đại Học Đà Nẵng.
[7] Lê Văn Thông (2006), Phương pháp giải toán Vật lí 12, NXB Hà Nội.
[8] http://www.thuvienvatli.com.