Date Log
EVALUATING THE TRAINING QUALITY AT UNIVERSITY OF EDUCATION - UNIVERSITY OF DA NANG BY POLLING GRADUATES’ OPINION
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 1 No. 1 (2011): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article presents the evaluation and remarks of the graduates of University of Education, The University of Danang. The remarks were made on the contents of the course, including the objectives and training programs, academic staff; the level of meeting the requirements of the course; the training management and the service for training works, the support for students, and the general comments of students on the course. Basing on this, we formulate the solutions to promote the strengths and overcome the weaknesses in order to constantly improve the training quality of University of Education - The University of Danang.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Vũ Thị Phương Anh (2010), “Mô hình và các tiêu chí đánh giá hệ thống ĐBCL bên trong (IQA)của AUN-QA”, Kỷ yếu Hội thảo Xây dựng và đánh giá hệ thống đảm bảo chất lượng bên trong trường đại học nhằm hình thành văn hóa chất lượng của nhà trường.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Quyết định số 65/2007/QĐ-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng trường đại học.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Hướng dẫn sử dụng tiêu chí đánh giá chất lượng trường đại học.
[4] Nguyễn Kim Dung (2010), “Khảo sát mức độ hài lòng của sinh viên về chất lượng giảng dạy và quản lý của một số trường đại học Việt Nam”, Kỷ yếu hội thảo khoa học Đánh giá Xếp dạng các trường đại học cao đẳng Việt Nam.
[5] Phạm Xuân Thanh (2005), “Hai cách tiếp cận trong đánh giá”, Giáo dục đại học – Chất lượng và đánh giá.
[6] Hoàng Trọng & Chu Mộng Ngọc (2005), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Thống kê
[7] G.V. Diamantis và V.K. Benos, University of Piraeus, Greece (2007), Measuring student satisfaction with their studies in an International and European Studies Departerment, Operational Research, An International Journal. Vol.7. No 1.
[8] Báo cáo kết quả điều tra khóa học 2007-2011 Trường Đại học Sư phạm, ĐHĐN.