Date Log
THE STATUS QUO OF MUSIC EDUCATION FOR PRESCHOOL CHILDREN IN DANANG CITY
Corresponding Author(s) : Ton Nu Dieu Hang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 4B (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Music is an art form closely attatched to people's lives; it reflects people’s lives in a diverse and abundant way. By means of sound icons and highly emotive beautiful melodies, music has a strange attraction and a strong impact on the souls of humans, bettering them and purifying them.
For preschool children, music functions as a source of milk nourishing their spiritual world and plays an important role in their development process. The richness of rhythmic sound images, diverse styles of musical genres,... create emotions, bringing them a sense of beauty, helping them perceive the surrounding world and develop their spoken language, communicative relations and exchange their feelings.
Therefore, it is necessary to investigate the status quo of music education in preschools, thereby proposing measures to improve the quality of education, helping to perfect the children’s personalities.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Phạm Thị Hòa - Ngô Thị Nam (2007), Giáo dục âm nhạc 1, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[2] Phạm Thị Hòa (2006), Giáo dục âm nhạc 2, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3] Tô Ngọc Thanh (1969), Những vấn đề về âm nhạc và múa, Vụ Nghệ thuật âm nhạc và múa.
[4] Nguyễn Minh Toàn, Nguyễn Hoàng Thông (2000), Âm nhạc và phương pháp giáo dục âm nhạc (Giáo trình đào tạo giáo viên tiểu học hệ CĐSP - Tập I, II), NXB Giáo dục, H.
[5] Nguyễn Minh Trí Nghệ thuật múa (2001), NXB Giáo dục.
[6] PTS. Nguyễn Ánh Tuyết (2003), Tâm lý trẻ em, NXB Giáo dục.
[7] Viện Ngôn ngữ học (2005), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.
[8] Xokhor (1976), Vai trò của giáo dục âm nhạc (Vũ Tự Lân dịch), NXB Văn hóa, Hà Nội.