Date Log
THE METHOD OF EDUCATING SINGING SKILL FOR KINDERGARDEN STUDENTS
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 2 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Teaching singing skills is very important, which help learners apply the knowledge, experience to sing clearly, correctly and expressively.
In the process of teaching music, teachers used a lot of methods and measures. They have certain advantages and disadvantages, so selecting and using them to teach music effectly with the aim of improving the quality of teaching music in general and singing activities in particular is necessary. This paper only introduces some methods of teaching singing skills in Music to students who are studying at kindergarden education department, University of education, the university of Danang.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Prof. Berned Meier - Dr.Nguyễn Văn Cường (2009), Lý luận dạy học hiện đại, Potsdam- Hà Nội.
[2] Trần Cường, Đức Mạnh, Đức Hải (1999), Kiến thức âm nhạc phổ thông, NXB Giáo dục.
[3] Đào Ngọc Dung (2003), Phân tích tác phẩm âm nhạc, NXB Giáo dục.
[4] Nguyễn Trung Kiên, Phương pháp sư phạm thanh nhạc, Nhạc viện Hà Nội.
[5] Vĩnh Long (1976), Sự tròn vành rõ chữ của tiếng dân tộc, Viện Nghệ thuật, Hà Nội số 12, trang 12.
[6] Ngô Thị Nam (1992), Phương pháp ca hát, NXBGD Hà Nội.
[7] Hà Nhật Thăng (2010), Rèn luyện kĩ năng sư phạm, NXB Giáo dục Việt Nam.
[8] Hoàng Văn Yến và nhiều tác giả (1998), Bồi dưỡng âm nhạc cho giáo viên mầm non, NXB Giáo dục.