Date Log
THE STATUS QUO OF THE “SINO-VIETNAMESE” VOCABULARY DEVELOPMENT FOR STUDENTS THROUGH READING COMPREHENSION CLASSES BASED ON MIDDLE-PERIOD VIETNAMESE LITERARY WORKS
Corresponding Author(s) : Le Thi Thanh Tinh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 4A (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The Sino-Vietnamese vocabulary is an important integral part of the Vietnamese language development, which helps to enrich and beautify the Vietnamese language. The tasks of developing students’ language in general and improving their Sino-Vietnamese vocabulary in a particular are supposed to be concurrently performed throughout the process of teaching and learning literary reading comprehension. Therefore, it is crucial and reasonable to integrate the improvement of primary school students’ Sino-Vietnamese vocabulary into their reading comprehension classes based on middle-period Vietnamese literary works.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lê A, Nguyễn Quang Ninh, Bùi Minh Toán (2010) “Phương pháp dạy học Tiếng Việt”, Nxb Giáo dục, H.
[2] Đào Duy Anh (1999), “Hán Việt từ điển”, Nxb KHXH, H.
[3] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2009), Sách giáo khoa Ngữ văn 10, tập 1, 2, Nxb GD, H.
[4] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2009), Sách giáo viên Ngữ văn 10, tập 1, 2, Nxb GD, H.
[5] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2009), Hướng dẫn chuẩn kiến thức kĩ năng lớp 10, Nxb GD, H.
[6] Trương Dĩnh (2000), “Phát triển ngôn ngữ cho học sinh phổ thông”, Nxb Đà Nẵng.
[7] Lê Đình Khẩn (2002), “Từ vựng gốc Hán trong tiếng Việt”, Nxb ĐHQG TP. Hồ Chí Minh.
[8] Trần Hữu Phong (2013), “Bài giảng chuyên đề: Phát triển ngôn ngữ cho học sinh phổ thông”, Khoa Ngữ văn, ĐH Sư phạm – ĐH Huế.