Date Log
DESIGNING EXPERIMENTS TO HELP ENHANCE 5-6 YEAR OLD CHILDREN’S SCIENTIFIC EXPLORATION ACTIVITIES IN NURSERY SCHOOLS
Corresponding Author(s) : Dinh Thi Thu Hang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 1 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Scientific discovery is an activity that enables children to learn about things and phenomena around them. In scientific discovery activities, children’s experience is identical with undergoing a process of exploration, discovery, experimentation and creativity, which helps them form their thinking capacity, their judgment and problem solving skills as well as nurture their passion for discovery. These are preconditions necessary for children throughout their lives. If the experiments are applied to the activities of scientific discovery to make these activities become useful ones, the children will become active factors in the process of acquiring knowledge. For children aged 5-6 in nursery schools, instead of following the path of providing them with available knowledge, designing experiments in the activities of scientific discovery is a helpful and effective way.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Thị Thu Hiền (2008), Trò chơi, thí nghiệm tìm hiểu môi trường thiên nhiên, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Lê Thị Ninh (1996), Phương pháp cho trẻ làm quen với môi trường xung quanh, NXB Đại học Sư phạm.
[3] Hoàng Thị Phương (2001), Phương pháp và lý luận hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh, NXB Đại học Sư phạm.
[4] Nguyễn Quang Uẩn, Nguyễn Văn Lũy, Đinh Văn Vang, Giáo trình Tâm lý học đại cương, NXB Giáo dục.
[5] Hoàng Phê (1992), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, Trung tâm từ điển học.
[6] Minh Tân – Thanh Nghi – Xuân Lãm (2007), Từ điển tiếng Việt, Ngôn ngữ học Việt Nam.
[7] Lê Văn Giáo (2000), “Nghiên cứu quan niệm của học sinh về một số khái niệm vật lí trong phần Quang học, Điện học và việc giảng dạy các khái niệm đó ở trường Trung học cơ sở”, Luận án tiến sĩ.
[8] Huỳnh Trọng Dương (2005), “Nghiên cứu xây dựng và sử dụng thí nghiệm theo hướng tích cực hóa hoạt động nhận thức của học sinh trong dạy học vật lí ở trung học cơ sở”, Luận án tiến sĩ.
[9] Nguyễn Thị Thu Trang (2008), “Sưu tầm và thiết kế một số trò chơi học tập để hình thành biểu tượng về bản thân cho trẻ mẫu giáo 5 – 6 tuôi”, Báo cáo khoa học, Đại học sư phạm Hà Nội.
[10] Nguyễn Ánh Tuyết- Nguyễn Thị Như Mai- Đinh Thị Kim Thoa (2005), Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.