Date Log
SOME MEASURES TO DEVELOP CONCENTRATION SKILLS FOR 3 - 4 YEAR OLD CHILDREN IN MATH ACTIVITIES AT PRESCHOOL
Corresponding Author(s) : Dinh Thi Thu Hang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 4 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Attention and concentration skills play important roles for children's intellectual activity. The children’s awareness will be limited as they lose control of their attention. Thus, in organizing children’s intellectual activities, the education on concentration skills should be taken into account first. Math activities are the ways to improve the children's attention. Teachers need to know how to organize math activities for children, the relationship among teachers – children and the environment to create conditions for each child to promote strengths so that it helps the child develop the concentration skills.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đỗ Thị Minh Liên (2006), Giáo trình Phương pháp hình thành biểu tượng toán sơ đẳng cho trẻ mẫu giáo, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Đinh Thị Nhung (2000), Toán và phương pháp hình thành các biểu tượng toán học cho trẻ mẫu giáo, Quyển 1,2, NXB ĐHQG Hà Nội.
[3] Nguyễn Thanh Sơn, Trịnh Minh Loan, Đào Như Trang (1994), “Toán học và phương pháp hình thành các biểu tượng toán học ban đầu cho trẻ mầm non”, TT nghiên cứu đào tạo và bồi dưỡng giáo viên, Hà Nội.
[4] Nguyễn Quang Uẩn, Nguyễn Văn Lũy, Đinh Văn Vang, Giáo trình Tâm lý học đại cương, NXB Giáo dục.
[5] Hoàng Phê, Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, Trung tâm từ điển học.