Date Log
Submitted
Jul 30, 2020
Published
Mar 30, 2013
COMMON MISTAKES MADE BY HIGH SCHOOL STUDENTS LEARNING PROGRAMMING IN THE GRADE 11 COMPUTING PROGRAM
Corresponding Author(s) : Le Viet Chung
chunglv2000@yahoo.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 1 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
High school students often have a lot of difficulties learning computer programming and make several common mistakes of beginners. It is the teacher’s responsibility to identify these mistakes and help them with their correction . This may enable students to be more self-confident, active and motivated in learning this subject.
Keywords
identifying mistakes; programming; activity; overcoming; practice.
Le Viet Chung. (2013). COMMON MISTAKES MADE BY HIGH SCHOOL STUDENTS LEARNING PROGRAMMING IN THE GRADE 11 COMPUTING PROGRAM. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(1), 85-88. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i1.421
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Lê Viết Chung (chủ biên), Nguyễn Lê Trí Toàn, Bài tập tin học 11, NXB Giáo dục Việt Nam (2010)
[2] Lê Viết Chung, Những khó khăn trong giảng dạy chương trình SGK tin học lớp 11 ở trường phổ thông. Đề tài cấp cơ sở Trường ĐHSP – ĐHĐN (2008)
[3] Hồ Sĩ Đàm (chủ biên), Hồ Cẩm Hà, Trần Đỗ Hùng, Nguyễn Đức Nghĩa, Nguyễn Thanh Tùng, Ngô Ánh Tuyết, Sách Tin học 11, NXB Giáo dục Việt Nam (2010)
[4] Trần Thị Quyết, Nâng cao hiệu quả học lập trình thông qua hệ thống hóa bài tập tin học lớp 11, Khóa luận tốt nghiệp, Khoa Tin học trường ĐHSP-ĐHĐN (2009)