Date Log
THE ROLE OF INTERDISCIPLINARY METHOD AND AREA STUDIES IN RESEARCHING VIETNAMESE VILLAGES
Corresponding Author(s) : Do Thi Loan
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 4 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Nowadays, scholars use many different methods when researching on Vietnamese villages. Methods of interdisciplinary studies and area studies play important roles in researching Vietnamese villages, which are expressed through using these methods to study Vietnamese villages. In recent years, these methods have been efficiently applied to teaching and researching by domestic and foreign researchers. It can be seen that interdisciplinary method considers a village an area, a cultural space to organize a research group with the collaboration of scientists from many different fields.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Quang Ngọc (2009), Một số vấn đề làng xã việt Nam, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2] Trần Lê Bảo (2008), Khu vực học và nhập môn Việt Nam học, NXB Giáo dục.
[3] Phan Đại Doãn (2004), Mấy vấn đề về văn hoá làng xã trong lịch sử Việt Nam, NXB Chính trị Quốc gia.
[4] Đỗ Danh Huấn (2010), “Làng Việt - đối tượng nghiên cứu của khu vực học”. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Khoa học xã hội và nhân văn, số 26, tr. 15-23.
[5] Phạm Đức Dương (2002), Từ văn hoá đến văn hoá học, Viện Văn hoá và NXB Văn hoá thông tin.
[6] Hồ Văn Thông (2001), Nguyễn Văn Sáu (Chủ biên), Cộng đồng làng xã Việt Nam hiện nay, NXB Chính trị quốc gia.