THE UNDERSTANDING - VISION DERIVED FROM SOLITARY NOVEL BY UONG TRIEU
Corresponding Author(s) : Le Kim Ngoc
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 10 No. 1 (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Uong Trieu’s Solitary novel is narrated accordingly to a gaming phraseology. It’s readers who are encouraged to read and then analyze the lingua. The novel should not be perceived as easily as in ordinary readings, but the readers usually have to connect or relate between the happening events and characters. Interestingly, the readers are partaking in the Solitary as one of the characters. They develop the plot (the sequence of events in the novel) that the author’s schemes might be unveiled. Trying to understand the reading itself, the reading attitude of either real readers or potentinal readers, or the reading characters is the best way to explore Uong Trieu’s novel. There is actually an interesting interaction between the author, the masterpiece itself and the readers taken from the perspectives of aesthetic perception.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2008). Sách giáo khoa Ngữ văn 12, tập 2. Giáo dục Việt Nam.
Cao, H. (2014). Lý luận văn học hiện đại thế giới với việc phát triển lý luận, phê bình văn học Việt nam (1986—2011). Tạp chí điện tử Văn hiến Việt Nam. https://vanhien.vn/news/Ly-luan-van-hoc-hien-dai-the-gioi-voi-viec-phat-trien-ly-luan-phe-binh-van-hoc-Viet-nam-1986-2011-22957
Hoàng, P. T. (2017). Văn học người đọc định chế (Tiếp nhận văn học: Giới thiệu lí thuyết, nghiên cứu và dịch thuật). Khoa học Xã hội.
Lê, H. B. (2017). Văn học hậu hiện đại-Lí thuyết và tiếp nhận. Đại học Sư phạm Hà Nội.
Lê, P. (2019). Uông Triều và cuộc hành hương của chữ. Tạp chí Văn nghệ Quân đội điện tử. http://vannghequandoi.com.vn/su-kien/uong-trieu-va-cuoc-hanh-huong-cua-chu_10282.html
Lê, T. H. (2020). Delete—Một dấu chỉ phi lí phận người. Tạp chí Văn nghệ Quân đội điện tử. http://vannghequandoi.com.vn/binh-luan-van-nghe/delete-mot-dau-chi-cua-phi-li-phan-nguoi_10968.html
Magris, C. (2006). Không tưởng và thức tỉnh (N. T. Vũ, B.d.v). Hội nhà văn.
Mai, T. L. G. (2018). An trú miền đọc. Hội nhà văn.
Nguyễn, T. T. (2010). Mọi tác phẩm văn học đều dang dở. Trang thông tin điện tử tổng hợp Văn nghệ Đà Nẵng. http://vannghedanang. org.vn/moi-tac-pham-van-hoc-deu-dang-do-nguyen-thanh-tuan-4411.html
Nguyễn, V. H. (1971). Ý kiến của Lê-nin về mối quan hệ văn học và đời sống. Tạp chí Văn học,
Thái, P. V. A. (2017). Tiểu thuyết Việt Nam đầu thế kỉ XXI - Lạ hóa một cuộc chơi. Đại học Huế.
Trần, Đ. S. (2005). Tuyển tập, tập hai. Giáo dục Việt Nam.
Trương, Đ. D. (1995). Từ văn bản đến tác phẩm văn học và giá trị thẩm mĩ. Tạp chí Văn học, 11.
Trương, Đ. D. (1998). Từ văn bản đến tác phẩm văn học. Khoa học Xã hội.
Trương, Đ. D. (2004). Tác phẩm văn học như là quá trình. Khoa học xã hội.
Trương, Đ. D. (2008). Những giới hạn của cộng đồng diễn giải. Tạp chí nghiên cứu văn học, 9.
Uông, T. (2019). Cô độc. Hội nhà văn.