DUONG KHUE’S TALLY CARD SONG - A NEW STYLE PASSING ON THE IDEA OF THE FORMER AMATEURS
Corresponding Author(s) : Ha Ngoc Hoa
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 10 No. 1 (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Different from “Hát nói” (tally card songs) that was usually a talent - monney show and performed by the Confucian scholars in the second half of the 18th century and the first half of the 19th century ,“Hát nói” (tally card songs) by Dương Khuê is both a talent and a pilgrimage and is both expressed his feelings and satire;also reflecs the worries of the intellectuals before the loss of their home country. Thanks to Dương Khuê, the literary source of talented intellectuals has been preserved, revived and made many important contributions to the process of literary modernization in Viet Nam in the early 20th century
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
Đỗ, B. Đ., & Đỗ, T. H. (1994). Việt Nam Ca Trù Biên Khảo (Tái bản). TP. Hồ Chí Minh.
Dương, T. T. (1995). Tâm trạng Dương Khuê và Dương Lâm. Văn học.
Lê, K. N., Võ, T. T., & Nguyễn, T. M. (1961). Văn học Việt Nam thế kỉ XIX. NXB Văn Hiệp, Sài Gòn.
Nguyễn, Đ. C., Nguyễn, Đ. M., & Nguyễn, A. (1990). Tác giả văn học Việt Nam, Tập 1. Giáo Dục.
Nguyễn, L. (1999). Văn học Việt Nam nửa cuối thế kỉ XVIII - hết thế kỉ XIX (Tái bản). Giáo Dục.
Nguyễn, T. P., & Bùi, H. S. (1952). Văn học Việt Nam hậu bán thế kỉ XIX. Tài liệu giáo khoa, Hà Nội.
Nguyễn, V. N. (1932). Đào nương ca. Vĩnh Hưng Long Thư quán.
Phạm, T. N. (1965). Việt Nam văn học sử giản ước tân biên, Tập 3. Quốc học tùng thư, Sài Gòn.
Phan, K. B. (1938). Việt Hán Văn Khảo (Tái bản). Nam Kỳ.