Date Log
MEASURES TO DEVELOP STUDENTS’ EXPERIMENTAL PRACTICE SKILLS IN PHYSICS AT HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Huynh Trong Duong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Physics is an experimental science, thus it requires teachers to foster the use of experiments, laboratory exercises and visual media.When teaching physics, teachers not only provide students with scientific knowledge, but also to train students with skills and techniques for doing practical experiments. As the use of measures to enhance skills in doing practical experiments in physics always arouses interest in learning, stimulates activeness and self-awareness of students in practising the skills for doing practical experiments, this should also be one of the solutions to innovate the current physics teaching method.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] V.Langgué (1998). Những bài tập hay về thí nghiệm Vật lí. NXB Giáo dục (Phạm Văn Thiều dịch).
[2] Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng (2005). Phương pháp dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Giáo Dục, Hà Nội.
[3] Phạm Hữu Tòng (2004). Dạy học Vật lí ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động tích cực, tự chủ, sáng tạo và tư duy khoa học. NXB Đại học Sư phạm.
[4] Thái Duy Tuyên (2007). Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] Nguyễn Thị Hồng Việt (2003). Tổ chức hoạt động nhận thức cho HS trong dạy học Vật lí ở trường THPT. NXB Giáo dục, Hà Nội.