Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
BUILDING MODELS COMBINING TWO SIMPLE HARMONIC MOTIONS WITH MATHEMATICA SOFWARE
Corresponding Author(s) : Huynh Trong Duong
htduong.dqu@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Mathematica software was first introduced in 1988 by Wolfram Research. With outstanding features, the software has impressed the users in technology and other scientific fields. In the field of education, the use of software for researching and studying natural sciences in general and physics in particular, have brought about important achievements. In this article, the language of the Mathematica are used to build models combining two simple harmonic motions of equal period in the same direction.
Keywords
Harmonic motion; combining; Mathematica; simulation; the same direction.
Huynh Trong Duong, & Vo Thi Hoa. (2018). BUILDING MODELS COMBINING TWO SIMPLE HARMONIC MOTIONS WITH MATHEMATICA SOFWARE. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3A), 17-21. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3A.693
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] G. Baumann (2005). Mathematica for theoretical physics, Volumes I and II. Springer, New York.
[2] Wolfgang Christian, Francisco Esquembre (2007). Modeling Physics with Easy Java Simulations. The Physics Teacher, 45, 8, 468-528.
[3] BrunoJuliá Díaz, Joseph M.Burdis, FrankTabakin (2009). QDENSITY-A Mathematica quantum computer simulation. Computer Physics Communications, 180, 3, 474.
[4] Nguyễn Ngọc Dũng (2003). Sử dụng ngôn ngữ lập trình Mathematica để tính toán tự động các quá trình vật lý trong điện động lực học lượng tử. Luận văn Thạc sĩ khoa học, Đại học Huế.
[5] Nguyễn Ngọc Duy, Trần Minh Hùng, Nguyễn Kim Uyên (2017). Thí nghiệm vật lý ảo với Easy Java Simulation. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Nai, 5, 120-129.
[6] N. Hothi, S. Bisht (2013). Contemporary Physics Teaching using Mathematica Software. International Journal of Innovative Research&Development, 2 (2), 12-20.
[7] J. A. López Molina, M. Trujillo (2005). Mathematica Software in Engineering Mathematics Classes. International Journal of Mechanical Engineering Education, 33 (3), 244-250.
[8] Vũ Trọng Rỹ (2005). Các yêu cầu cơ bản đối với thí nghiệm ảo - Sản phẩm Multimedia. Tạp chí Giáo dục, 107, 20-22.
[9] P. Tam (1997). A physicist’s guide to Mathematica. Academic Press, San Diego.
[10] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh (2010). Sử dụng phần mềm Crocodile Technology 3D nhằm nâng cao năng lực tự học của sinh viên môn Vật lí ở các trường đại học. Tạp chí KH&CN Đà Nẵng, 4, 93-99.
[11] Ngô Tứ Thành (2008). Giải pháp đổi mới phương pháp giảng dạy ở các Trường đại học ICT hiện nay. Tạp chí Khoa học ĐHQG HN, 24, 237-242.
[12] M. Trott (2004). The Mathematica Books for Programming. Springer, ISBN: 978-0-387- 94282-7.
[13] M. Trott (2004). The Mathematica Guidebooks (Programming, Graphics, Numerics, Symbolics). Springer-Verlag, New York.
[14] Vũ Ngọc Tước (2001). Ngôn ngữ lập trình Mathematica 3.0. NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.
[15] Lương Khánh Tý, Lê Thị Nguyệt Nga (2015). Ứng dụng phần mềm Mtahematica giải các bài toán về ma trận, hệ phương trình tuyến tính và không gian vectơ thuộc học phần toán cao cấp. Tập san Khoa học và Giáo dục, 3, 98-106.
[16] S. Wolfram (2003). The Mathematica Book. Wolfram Media, Inc, 5th edition.