Date Log
INTEGRATED TEACHING WITH THE TOPIC OF NATIONAL INDUSTRIALIZATION AND MODERNIZATION IN 11TH GRADE CIVICS EDUCATION PROGRAM AT HIGH SCHOOLS IN DANANG AT PRESENT
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Huong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 3 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Topic-based integrated teaching is one of the optimal teaching models which are to bring back effectiveness to teaching-learning activities, arousing interest and positiveness in learners when it comes to learning subjects in general and civics education in particular. The article presents an overview of theoretical preliminaries for integrated teaching on the topic of national industrialization and modernization in the 11th grade civics education program. Results from a survey of 38 teachers in charge of civics education subject at high schools in Da Nang show that integrated teaching with content focusing on the national industrialization and modernization in the 11th grade civics education program has not been included in the teaching process of teachers. Through the analysis and evaluation of the survey results, this article proposes some major measures to implement integrated teaching with the topic of the national industrialization and modernization in the 11th civics education program.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bennett, J., Lubben, F., Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: A synthesis of the research evidence on the effects of context-based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347-370.
[2] G¨unther, J., Labudde J. (2012). Facher¨ubergreifend unterrichten - warum und wie? Argumente und Bedingungen f¨ur facher¨ubergreifendes Lehren und Lernen. Naturwissenschaften im Unterricht Physik, 132, 9-13.
[3] Xavier Roegiers (1996). Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực tích hợp ở nhà trường? Nguyên bản tiếng Pháp - người dịch: Đào Trọng Quang, Nguyễn Ngọc Nhị, NXB Giáo dục.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015). Dự thảo chương trình giáo dục phổ thông tổng thể. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2013). Sách giáo khoa Giáo dục công dân lớp 11. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Vũ Đình Bảy, Đặng Xuân Điều, Nguyễn Thành Minh, Vũ Văn Thục (2010). Lý luận dạy học môn Giáo dục công dân ở trường phổ thông. NXB Đại học Quốc gia Hà nội, Hà Nội.
[7] Đảng Cộng sản Việt Nam (2013). Nghị quyết 29 NQ/TW về việc Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[8] Trần Bá Hoành (2002). Dạy học tích hợp. http://ioer.edu.vn.