Date Log
INVESTIGATION INTO EXPRESSIVE READING AND STORY-TELLING ABILITY OF STUDENTS MAJORING IN PRIMARY EDUCATION AT UNIVERSITY OF EDUCATION, THE UNIVERSITY OF DA NANG
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Thuy Nga
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 1 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Expressive reading and story-telling ability is a necessary activity for students and teachers majoring in Primary Education, for these are the basic skills that teachers use in the process of teaching Vietnamese Language, especially Reading and Story-telling subjects. However, results from a survey on the status quo of expressive reading and story-telling ability of students at the Department of Primary Education, University of Pedagogy, the University of Da Nang showed that the students' expressive reading and story-telling ability was still limited. When reading a work, the students could neither demonstrate its style and genre-specific features nor properly handle techniques for showing pauses, heights, lengths, intonations and non-linguistic elements. This can be attributed to the fact that prior to reading, the students were not aware of identifying textual factors, content, ideas, the basic tone of the work, techniques used in expressive reading and story-telling as well as the influence of their dialect accents. Besides, many students were still unaware of self-training to improve their expressive reading and story-telling ability. This forms a focus of our research aimed at proposing measures to improve expressive reading and story-telling ability of students at the Department of Primary Education in particular and primary school teachers in general.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lê Thị Lan Anh, Phạm Minh Diệu, Nguyễn Đình Mai, Hoàng Thị Mai (2009), Bồi dưỡng năng lực cảm thụ văn chương cho học sinh tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Phạm Đình Ân (2015), Luyện tập về cảm thụ các bài thơ trong sách Tiếng Việt lớp 4,5, NXB Giáo dục.
[3] Hà Nguyễn Kim Giang (2012), Phương pháp đọc diễn cảm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Nguyễn Trọng Hoàn (2015), Rèn kỹ năng tập đọc cho học sinh lớp 5, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] Trần Mạnh Hưởng (2009), Luyện tập về cảm thụ văn học ở tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Lã Thị Bắc Lý (2012), Văn học thiếu nhi và đọc, kể diễn cảm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[7] Nguyễn Đức Minh (2015), Hướng dẫn cán bộ quản lí trường tiểu học đánh giá năng lực của học sinh cuối cấp tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[8] Lê Phương Nga (2013), Phương pháp dạy học Tiếng Việt I, II, III, NXB Đại học Sư phạm.
[9] Vũ Nho (2013), Nghệ thuật đọc diễn cảm, NXB Thanh niên, Hà Nội.
[10] Minh Tân (1999), Từ điển Tiếng Việt, NXB Thanh Hóa.
[11] Nguyễn Minh Thuyết (chủ biên) (2010), Tiếng Việt lớp 2,3,4,5, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[12] Lê Hữu Tỉnh, Ngô Vũ Thu Hằng, Đào Tiến Thi (2012), Rèn kỹ năng cảm thụ văn học qua các bài Tập đọc lớp 2,3,4,5, NXB ĐHSP Hà Nội.