Date Log
RESEARCH ABOUT WEBQUEST APPLICATION FOR TEACHING APPLIED PHYSICS AT THE UNIVERSITY OF AGRICULTURE AND FORESTRY - HUE UNIVERSITY
Corresponding Author(s) : Nguyen Dang Nhat
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Nowadays, the process of globalization and international economic integration is on the move and developing significantly. Thus, to acquire knowledge, it requires people to be independent, creative and scientific. This situation has forced our education system to make radical, comprehensive and synchronized changes, in order to reach the same development levels compared to other countries in the world and the region. In particular, innovation of teaching method is an important and necessary factor to meet the above factors. Applying WebQuest’s theoretical basics in addition to the use of Google Site designing tools, we have designed WebQuest to teach Applied Physics course. Thereby, we can promote students’ self-learning ability as well as students’ learning results.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng (2013). Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo. Hà Nội.
[2] Bùi Thị Hạnh, Trần Trung Ninh (2010). Dạy học hoá học hữu cơ bằng WebQuest. Tạp chí Giáo dục, 230, Hà Nội.
[3] Tô Hoài Minh, Nguyễn Thị Kim Thoa (2013). Vận dụng WebQuest trong dạy học nội dung Axit Sunfuric. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 48.
[4] Trần Anh Quân (2008). Xây dựng và sử dụng Website dạy học chương “Động lực học chất điểm” lớp 10 THPT. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[5] http://www.globaledu.com.vn/Thong-Tin-Chi-Tiet/2655/WebQuest--phuong-phap-day-hoc-hieu-qua-qua-mang-Internet-Phan-1
[6] https://sites.google.com/site/webquestoxi/
[7] https://sites.google.com/site/nguyenthinhu20102012/