Date Log
MAKING AND USING OPTICS LAB EXPERIMENT KIT IN PHYSICS TEACHING TO DEVELOP STUDENT’S PRACTICAL COMPETENCY
Corresponding Author(s) : Nguyen Van Nghia
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Fostering student’s competency of practice is an important task in physics teaching in secondary and high schools. In teaching practice, teachers need to identify the component competencies to be fostered based on the available physical facilities, the contents of the lessons and the levels of the students. Based on the content and available laboratory tools, teachers should create other simple and inexpensive experiments to teach. This paper focuses on the self-made optics lab experiment kit, student's practical competency system in physics teaching, and outlines some applying orientations of the optics experiment kit to develop student's practical competency in physics teaching.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Hòa Bình (2015). Năng lực và đánh giá theo năng lực. Tạp chí Khoa học ĐHSP TPHCM, 6(71), 21-31.
[2] Lê Văn Giáo (2005). Thí nghiệm và phương tiện trực quan trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Giáo dục, Hà nội.
[3] Dương Thị Hằng (2016). Phát triển năng lực thực hành cho học sinh thông qua tổ chức dạy học nhóm phần “Quang hình học” Vật lí 11 THPT. Luận văn Thạc sĩ Giáo dục học, Trường ĐHSP - ĐH Huế.
[4] Hoàng Phê (1998). Từ điển Tiếng Việt. NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.
[5] Phạm Hữu Tòng (2004). Dạy học vật lí ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động học tích cực, tự chủ, sáng tạo và tư duy khoa học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.