Date Log
TEACHING THE TOPIC OF "MOBILE MINI-AIR CONDITIONER" (GRADE 10 PHYSICS) IN STEM - ORIENTED EDUCATION
Corresponding Author(s) : Phung Thi To Loan
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The paper proposes the process of teaching the topic of "Mobile mini-air conditioner" in the orientation of STEM education after learning contents of chapter "Basics of thermodynamics" and chapter "Solids and liquid- Adaptation" in Physics 10. In this theme, students will apply knowledge learned in physics about DC circuits, evaporation, heat transfer,... as well as knowledge about technology, engineering and maths. Since then, students know about the process of designing and manufacturing a specific product. Quantitative and qualitative results after experimental activities on 10A4 students in Buon Ma Thuot high school in Buon Ma Thuot City, Dak Lak province has initially confirmed the feasibility and effectiveness of teaching STEM to enhance creative ability, technical thinking and active problem solving skills of students.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Vật lý (Dự thảo ngày 19 tháng 01 năm 2018), Hà Nội.
[2] Nguyễn Văn Biên (2015). Quy trình xây dựng chủ đề tích hợp về khoa học tự nhiên. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 60(2), 61-66.
[3] Phùng Việt Hải, Nguyễn Quang Linh, Hoàng Phước Muội, Nguyễn Thanh Nga (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. NXB Trường Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh
[4] Nguyễn Thanh Nga (2015). Tổ chức dạy học dự án trong dạy học Vật lý đại cương nhằm phát huy tính tích cực, sáng tạo và phát triển tư duy kỹ thuật của sinh viên ngành kỹ thuật. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường ĐH Sư phạm Hà Nội.
[5] Đỗ Hương Trà (Chủ biên), Nguyễn Văn Biên, Trần Khánh Ngọc, Trần Trung Ninh, Trần Thị Thanh Thủy, Nguyễn Công Khanh, Nguyễn Vũ Bích Hiền (2015). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh - Quyển 1 Khoa học tự nhiên. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.