Date Log
THE IMPLEMENTATION OF CREATION CONCEIVABILITY FOLLOWING INVENTION METHODOLOGY IN TEACHING AND STUDYING PHYSICS IN JUNIOR HIGH SCHOOLS AND HIGH SCHOOLS
Corresponding Author(s) : Nguyen Van Giang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In order to achieve the goals of physics program, the new physics textbooks in Junior high schools and High schools after 2018; the main mission of physics teachers is to innovate the forms and methods of teaching, testing and evaluation. Hence, it aims to establish and develop the competencies and especially creative abilities of students. This paper examines a teaching and studying solution of physics in Junior high schools and high schools: "Teaching and Studying following the invention methodology" to enhance creative abilities of junior and high school students.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Vụ Giáo dục Trung học, Dự án phát triển giáo dục phổ thông giai đoạn 2 (2015). Tài liệu tập huấn tổ chức hoạt động tải nghiệm sáng tạo khoa học kĩ thuật và cuộc thi khoa học kĩ thuật dành cho học sinh trung học.
[2] Nguyễn Văn Giang (2009). Tổ chức hoạt động nhận thức tích cực, tự lực, sáng tạo của học sinh trong dạy học chương “Sự bảo toàn và chuyển hóa năng lượng vật lí lớp 9”. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, ĐHSP Hà Nội.
[3] Phan Dũng (1992). Sổ tay sáng tạo: Các thủ thuật (nguyên tắc) cơ bản. Ủy ban Khoa học và Kĩ thuật Thành phố Hồ Chí Minh.
[4] Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng, Phạm Xuân Quế (2002). Phương pháp dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB ĐHSP Hà Nội.