Date Log
DESIGNING THE SCALE OF INTEGRATED TEACHING COMPETENCY FOR PEDAGOGICAL PHYSICS IN CANTHO UNIVERSITY
Corresponding Author(s) : Tran Thi Kiem Thu
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Integrated teaching is a viewpoint of teaching strategy, which aims to build and improve the learner’s ability and knowledge. In order to acquire those integrative teaching skills, the students of physics education major are required not only some pedagogical subjects, but also a long-term training program for their junior years. Lecturers wishing to assess this competence should use a set of measurement tools that include specific criteria. The reliable, deductive concepts and education agonistic must be a basis of that integrative teaching qualification. This study indicates a specific table of measurement criteria of integrative teaching ability of physics students. Based on that, an adjustment can be employed to evaluate the integrated application of high school physics teachers.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Xavier Roegiers (1996). Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở Nhà trường. Người dịch: Đào Ngọc Quang, Nguyễn Ngọc Nhị, NXB Giáo dục.
[2] Đặng Thị Thuận An, Trần Trung Ninh (2016). Xây dựng khung năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên Sư phạm Hóa học. Tạp chí Đại học Sư phạm Hà Nội, 61(6), 79-86.
[3] Đỗ Hương Trà (Chủ biên) (2015). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, quyển I, Khoa học tự nhiên. NXB Đại học Sư phạm.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Tài liệu tập huấn dạy học tích hợp ở trường THCS,THPT. NXB Đại học Sư phạm.
[5] Trần Trung Ninh (chủ biên) (2017). Dạy học tích hợp Vật lí - Hóa học - Sinh học. NXB Đại học Sư phạm.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015). Kỉ yếu hội thảo nâng cao năng lực đào tạo, bồi dưỡng giáo viên và cán bộ quản lí giáo dục của các trường sư phạm đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Đà Nẵng.
[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010). Tài liệu triển khai tập huấn chuẩn nghề nghiệp giáo viên THCS, THPT. Hà Nội.
[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009). Thông tư 30/2009/TT-BGDĐT.