Date Log
DESIGNING EXPERIENTIAL LEARNING ACTIVITIES FOR TEACHING AND LEARNING PHYSICS IN SCHOOLS
Corresponding Author(s) : Duong Xuan Quy
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article discusses principles for selecting topics for experimental learning activities and for designing and implementing such activities for teaching and learning physics at school level. Linking physics at school to real life will make the learning of physics meaningful to students. To make this link, curriculum creators need to select topics, which are suitable to the student levels, the school context, and the time bound. The learning experience of these topics will enable students to inquire the curriculum knowledge and at the same time develop major competences and characters as mentioned in the National curriculum.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.
[2] Tưởng Duy Hải (2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 61(8B), 42-48.
[3] Nguyễn Thị Liên, Nguyễn Thị Hằng, Tưởng Duy Hải, Đào Thị Ngọc Minh (2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục Việt Nam
[4] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường (2016). Lí luận dạy học hiện đại. NXB Đại học Sư Phạm.
[5] Dương Xuân Quý (2015). Giáo dục học sinh trách nhiệm sống và năng lực hoạt động tại cộng đồng. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, 1/2015.