Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
TEACHING KNOWLEDGE OF ELECTRICITY IN PHYSICS - GRADE 7 FOLLOWING STEM EDUCATIONAL ORIENTATION
Corresponding Author(s) : Hoang Phuoc Muoi
phuocmuoi92@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Teaching knowledge of physics following STEM educational orientation is necessary to develop the capacity of students. This article shows the advantages, disadvantages, solutions and evaluating the requirements of teaching equipment in teaching physics by STEM - oriented education and the results obtained from experiments.
Keywords
STEM; electricity; teaching equipment; physics 7.
Hoang Phuoc Muoi. (2018). TEACHING KNOWLEDGE OF ELECTRICITY IN PHYSICS - GRADE 7 FOLLOWING STEM EDUCATIONAL ORIENTATION. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3A), 53-60. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3A.700
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Hoàng Phước Muội, Nguyễn Thanh Nga (2017). Tổ chức dạy học một số kiến thức chương Động lực học chất điểm Vật lí 10 theo định hướng giáo dục STEM. Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Giáo dục STEM trong chương trình giáo dục phổ thông mới, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, 93-105.
[2] Nguyễn Thanh Nga, Phùng Việt Hải, Nguyễn Quang Linh, Hoàng Phước Muội (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. NXB Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh.
[3] Phạm Ngọc Tiến (2017). Tài liệu dạy học Vật lí 7 theo chuẩn kiến thức, kĩ năng. NXB Giáo dục.
[4] Clip: Tái bùng phát nạn “đinh tặc” trên Quốc lộ 1A (2016). Truy xuất từ https://www.youtube.com/ watch?v=RCqlv7PwK1M.