Date Log
MAKING AND USE SELF-CREATED EXPERIMENTS IN PHYSICS TEACHING ORGANIZATION TOWARDS EXPERIMENTAL CAPACITY DEVELOPMENT
Corresponding Author(s) : Nguyen Hoang Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The object of the general education program is aimed at forming the qualities, general competence and professional capacity for students in the process of teaching and education. Regarding to the subject of physics, experimental competency is one of the specialized capabilities and specific subjects that should be conceived and developed in the process of teaching physics. In this article, the author pointed out the elements of experimental capacity and set out the evaluation criteria for the formation and development of experimental capabilities for students through self-created experiments.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Hoàng Anh (2015). Xây dựng và sử dụng thí nghiệm tự tạo theo hướng tích cực hóa hoạt động nhận thức của học sinh trong dạy học phần “Cơ học” vật lí lớp 12 nâng cao. Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Tài liệu tập huấn hướng dẫn dạy học và kiểm tra, đánh giá theo định hướng phát triển năng lực học cấp trung học phổ thông môn Vật lí. Hà Nội.
[3] Nguyễn Công Khanh (chủ biên, 2012). Kiểm tra đánh giá trong giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
[4] Hoàng Phê (chủ biên, 2004). Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.
[5] Schreiber, N., Theyßen, H. & Schecker, H. (2009). Experimentelle Kompetenz messen?. Physik und Didaktik in Schule und Hochschule, 3(8), 92-101.