Date Log
CONJOINING ACTIVITY - AN EFFECTIVE MEANS FOR WELL-ROUNDED EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN’S PERSONALITY
Corresponding Author(s) : Vu Thi Minh Trang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 3 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
According to the Marxist psychology, it is through activity that humans beings produce material wealth as well as create themselves at the same time. Preschool children’s activities may not create products meaningful for society but first and foremost facilitate their own growth. For children aged 2 to 3 years, their dominant activity is playing with physical objects to acquire knowledge directly (through hand – eye connection). Though rudimentary, this activity is very useful and necessary. Later on, in the nursery age, this activity is still maintained, but more noticeable is children’s fun playing. Conjoining is a form of visual art activity which is closed to fun playing, and is also considered as children’s working activity to make objects on their own. Getting children to participate in the conjoining activity is an extremely useful pathway to educate them. This article clarifies concepts, types and the importance of using the conjoining activity in the well-rounded education of young children.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Anh (Chủ biên), Đỗ Thị Châu, Nguyễn Thạc (2009), Hoạt động - Giao tiếp - Nhân cách, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[2] Nguyễn Thị Hòa (2011), Giáo dục học Mầm non, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[3] Lê Thanh Thủy (2013), Phương pháp tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ mầm non, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm, tr.235.
[4] Vũ Thị Minh Trang (2015), Sử dụng bài tập chắp ghép nhằm phát triển khả năng định hướng không gian trong hoạt động tạo hình cho trẻ 5 - 6 tuổi, Luận văn thạc sĩ KHGD, Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5] Nguyễn Ánh Tuyết - Nguyễn Thị Như Mai (2011), Giáo trình Sự phát triển tâm lí trẻ em lứa tuổi mầm non (Dành cho hệ Cao đẳng SPMN), Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[6] Xaculina N.P, Đỗ Thị Minh Liên và Lê Thanh Thủy dịch (1979), Phương pháp dạy trẻ hoạt động tạo hình và chắp ghép, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm, tr.394.