Date Log
FAMILIARIZING PRESCHOOL CHILDREN WITH THE VIETNAMESE ALPHABET FROM THE PERSPECTIVE OF LINGUISTICS
Corresponding Author(s) : Le Thi Anh Kieu
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 2 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Preparing children for school is one of the key duties of early childhood education that provides fundamental premises to help children get ready for learning at primary school. However, in reality, there still remain many shortcomings in the implementation of the above-mentioned duty, which includes preparation for learning to read and to write.In this paper, from the perspective of linguistics combined with the view of interconnection with the first grade Vietnamese subject curriculum, we analyse the inappropriate aspectsin the activity of familiarizing children with the Vietnamese alphabet in early childhood education, thereby proposing some suggestions to make this activity operate scientifically and effectively in order to meet the urgent demands of the educational reality.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lê A (2007), Chữ viết và dạy Chữ viết ở tiểu học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2009), Hướng dẫn thực hiện Chuẩn kiến thức, kĩ năng các môn học ở tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2009), Chương trình Giáo dục Mầm non (Ban hành kèm Thông tư số 17/2009/TT-BGDĐT ngày 25 tháng 7 năm 2009).
[4] Phan Lan Anh, Trần Thu Hoà, Hướng dẫn sử dụng và đánh giá trẻ theo Bộ chuẩn phát triển trẻ em 5 tuổi, NXB Giáo dục Việt Nam.