Date Log
THE STATUS QUO AND AND GAME SOLUTIONS IN VIETNAMESE LANGUAGE TEACHING AND LEARNINGTO DEVELOP LANGUAGE COMPETENCE FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS IN DA NANG CITY
Corresponding Author(s) : Le Sao Mai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 4B (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The status quo of using games by teachers in Vietnamese language teaching and learning to develop language competence of pupils was investigated at some primary schools in the districts of Lien Chieu, Hai Chau, Thanh Khe, Hoa Vang, Da Nang city in order to derive the advantages, disadvantages, and the specific needs in using games in Vietnamese teaching and learning, so that it helps orient for innovating curricula and textbooks in the direction of fostering learners’ virtue and competence in general, shaping and developing competence in particular. This paper proposed some solutions to help teachers apply games effectively in teaching the Vietnamese language in order to develop language competence for pupils in Da Nang city..
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở trường tiểu học, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[2] Đỗ Việt Hùng, Dạy - học Tiếng Việt trong nhà trường theo hướng phát triển năng lực, nguvan.hnue.edu.vn, cập nhật ngày 11/12/2014.
[3] Đặng Thành Hưng (2012), Dạy học hiện đại - Lý luận, biện pháp, kỹ thuật, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[4] Lê Phương Nga (chủ biên) (2013), Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học 1, 2, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Bùi Phương Nga (2011), Học tích cực, Tài liệu tập huấn giáo viên, Bộ GD-ĐT.
[6] Lê Phương Nga (2003), Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng Việt ở tiểu học, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm, Hà Nội.