Date Log
THE ACTUAL STATE OF THE IMPLEMENTATION OF TEACHING THE COURSE ‘ GENDER EDUCATION’ TO STUDENTS OF UNIVERSITY OF EDUCATION-THE UNIVERSITY OF DANANG AND SOLUTIONS FOR IMPROVEMENT
Corresponding Author(s) : Nguyen Tan Le
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 1 No. 1 (2011): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
University of Education-The University of Danang (UE-UD) started teaching the course ‘Gender Education’ to students in 2009. Since then, UE-UD has achieved many positive results. However, there are some issues that need to be improved. For example, the number of students participating in the courses is smaller than the total number of students in the university, more facilities for teaching and learning need be equipped, the interaction between the formal curriculum with extra curricular activities, students’ forums should be promoted, counselling for students should be available, and publicity of the benefit of gender education should be promoted
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Chương trình hành động giáo dục sức khơe sinh sản và phòng chống HIV/AIDS cho học sinh trung học giai đoạn, 2007-2010, Hà Nội.
[2] Quỹ Dân số Thế giới & Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng (2009), Hành trình thành niên, Giáo trình điện tử về Giáo dục giới tính, tình dục và sức khỏe sinh sản cho thanh thiếu niên Việt Nam.
[3] Quỹ Dân số Thế giới & Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng & Trường Trung học Phổ Thông Hoàng Hoa Thám (2010), Hành trang tuổi hồng, Giáo trình điện tử về Giáo dục giới tính, tình dục và sức khỏe sinh sản cho học sinh trung học phổ thông Việt Nam.
[4] Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng (2009, 2010, 2011), Chương trình đào tạo các ngành học bậc đại học, ¬Hồ sơ quản lý đào tạo.