Date Log
PSYCHOLOGICAL DIFFICULTIES OF THE PUPILS OF TAY SON SECONDARY SCHOOL IN DANANG CITY
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Tram Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 2 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Pupils’ psychological difficulties of pupils have been examined as internal barriers, which are reflected in the aspects namely physical health, cognition, emotion, behaviour and relationships. In order to evaluate these aspects of the pupils, the author has used the survey method and the Reynolds Adolescent Depression Scale (RADS). The study results show that the pupils of Tay Son secondary school in Danang City who are faced with psychological problems related to physical health, learning, cognition, emotion, behaviour and relationships show their expression in many respects. 24% of the pupils have different levels of depression. It is necessary to organize activities that offer professional psychological support for the pupils of Tay Son secondary school in Danang City in particular and for all secondary schools’ pupils in the country in general.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Thị Trâm Anh (2014), Bàn về chương trình hỗ trợ tâm lý học đường trong bối cảnh giáo dục Việt Nam hiện nay, Kỷ yếu Hội thảo quốc tế Tâm lý học đường lần thứ IV “Xây dựng và quản lý chất lượng chương trình đào tạo và cơ sở thực hành Tâm lý học đường ở Việt Nam”, NXB Đại học quốc gia Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Số: 9971/BGD&ĐT-HSSV v/v: Triển khai công tác tư vấn cho học sinh, sinh viên, Hà Nội, 28/10/2005.
[3] Lê Nguyên Phương (2011), Trình độ kiến thức của chuyên viên tham vấn Việt Nam//Kỷ yếu Hội nghị quốc tế lần thứ 2 về Tâm lý học đường ở Việt Nam (2011), Thúc đẩy nghiên cứu và thực hành tâm lý học, NXB Đại học Huế.
[4] John W. Santrock (2007), Tìm hiểu tâm lý tuổi Vị thành niên. NXB Trẻ.
[5] Quỹ Tài năng trẻ Tâm lý học – Giáo dục học Việt Nam (2014), Kỷ yếu Hội thảo khoa học toàn quốc, “Sức khỏe tâm thần trong trường học”, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.