Date Log
DESIGNING A PROGRAM FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN THE PERFORMANCE - BASED APPROACH
Corresponding Author(s) : Le Thi Hang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 1 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the whole human educational cause, early childhood education plays a role of great importance. To help students meet practical needs after graduation, in recent years, special attention has been paid to the designing of a program in the performance - based approach. This task requires education to be closely attached to the reality of life.
Preschool teachers are compared to the first ones who lay the foundation for the development of children’s personality. In the training process at the university of education, early childhood education is considered to be a "core", distinctive and applicable subject which plays an important role in fostering "the skill" for the future preschool teachers. Early childhood education not only provides students with a system of theories on preschool education and teaching but also betters their pedagogical and thinking skills, which helps students to form and develop their emotions, ethics and professional ideals.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Quy định về chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non, Quyết định số 02/2008/QĐ-BGDĐT.
[2] Phạm Thị Châu, Nguyễn Thị Oanh, Trần Thị Sinh (2008), Giáo dục học mầm non, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3] Nguyễn Đức Giang (2012), Tổ chức hoạt động tự học cho sinh viên trường Đại học Sư phạm Hà Nội theo hướng tiếp cận năng lực thực hiện, Hà Nội.
[4] Nguyễn Thị Phương Hoa (2004), “Một phương hướng cải tiến nâng cao chất lượng dạy học bộ môn Giáo dục học”, Tạp chí Khoa học (Khoa học xã hội và nhân văn), (12), 68-76, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5] Lê Thị Kim Thu, Lê Thị Hằng, Trần Thị Nghi, Phạm Thị Thu Hà (2012), Đề cương bài giảng giáo dục học mầm non, Trường Đại hoc Sư phạm - Đại học Đà Nẵng.
[6] Phan Thị Hồng Vinh (2010), Xây dựng, phát triển và quản lý chương trình dạy học (Giáo trình dùng cho sinh viên cao học Giáo dục học và Quản lý Giáo dục), NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.