Date Log
CLIMATE CHANGE EDUCATION THROUGH GEOGRAPHY IN HIGH SCHOOLS
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 2 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Nowadays, climate change has been an urgent problem and received much attention from all countries in the world. Natural disasters are increasingly devastative and become visible risks to human life. Propagation of climate changes is the responsibility of all administration levels, sectors, and the whole society, especially the education sector. Among subjects in high schools, geography has specific advantages to conduct this critical education mission. This paper discusses about contents and methods of climate change education through geography in high schools.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Đức Cường, “Xây dựng kịch bản biến đổi khí hậu cho các lưu vực sông của Việt Nam”, Hội thảo “Biến đổi khí hậu” tổ chức tại Quảng Ngãi năm 2010).
[2] Lê Văn Khoa (2009), Môi trường và giáo dục bảo vệ môi trường, NXB GD.
[3] Nguyễn Thị Minh Phương (2009), “Giáo dục phổ thông góp phần nâng cao nhận thức và năng lực ứng phó với biến đổi khí hậu”, Hội thảo khoa học Nâng cao năng lực nhận thức và ứng phó với những thách thức của biến đổi khí hậu Hà Nội 10-2009.
[4] Lê Thông (Chủ biên) (2006), Địa lí 10, NXB GD.
[5] Lê Thông (Chủ biên) (2006), Địa lí 10, NXB GD.
[6] Lê Thông (Chủ biên) (2006), Địa lí 10, NXB GD.