Date Log
Submitted
Jul 30, 2020
Published
Mar 30, 2013
SOME WAYS TO FOSTER THE CAPACITY OF EXPERIMENTAL TEACHING FOR PEDAGOGICAL STUDENTS OF PHYSICS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thanh Nguyen
ntnguyendhdt@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 1 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Physics is an experimental science subject. To be good at teaching physics, not only must teachers know deeply the physics theory but also they must have the ability to teach practical experiments. Therefore, improving as well as training pedagogical students of physics to have skills of experimental teaching for their future teaching career is essential. This paper mentions several ways to improve physics students’ capacity of experimental teaching, contributing to promoting the quality of teaching physics in high school in the future.
Keywords
Môn Vật lý; phương pháp dạy học; năng lực giảng dạy
Nguyen Thanh Nguyen. (2013). SOME WAYS TO FOSTER THE CAPACITY OF EXPERIMENTAL TEACHING FOR PEDAGOGICAL STUDENTS OF PHYSICS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(1), 106-110. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i1.425
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Dương Huy Cẩn (2009), “Hình thành năng lực dạy học cho sinh viên thông qua hoạt động rèn luyên nghiệp vụ sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt (tháng 11).
[2] Nguyễn Thanh Nguyên (2009), “Đổi mới PPDH góp phần tích cực hóa hoạt động học tập của sinh viên trường Đại học Đồng Tháp”, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt (tháng 11).
[3] Nguyễn Thanh Nguyên (2011), “Mô hình cấu trúc kĩ năng sử dụng thiết bị thí nghiệm trong dạy học vật lý”, Thông tin khoa học, số 2 (tháng 12).
[4] Đặng Thị Ngọc Trâm (1997), Hình thành kĩ năng thí nghiệm cho sinh viên khoa vật lý thông qua việc dạy – học thí nghiệm Điện thuộc phần thực hành vật lý đại cương, Luận văn thạc sĩ Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5] Hoàng Dũng Sĩ (1984), Nội dung bài hướng dẫn và hình thức các buổi thực hành PP dạy với việc bồi dưỡng và phát triển năng lực giảng dạy thực nghiệm của người giáo viên tương lai, Luận văn thạc sĩ ĐHSP Hà Nội.