Date Log
A SURVEY INTO HIGH SCHOOL GEOGRAPHY TEACHERS’ NEED FOR FURTHER TRAINING IN DANANG, QUANG NAM AND SUGGESTIONS FOR GEOGRAPHY TEACHER TRAINING PROGRAM AFTER THE YEAR 2015
Corresponding Author(s) : Dau Thi Hoa
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 4 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The target of the textbook innovation after 2015 will be focused on forming and developing learners ‘ability. It says no with running after the volume of knowledge and pays attention to the ability of using all the knowledge, skills, behaviors as well as feelings, etc… in solving every situation in daily life.
In order to carry out this innovation, one of the key matters is to improve the teaching staff. This means teachers will get further training to help them enhance their sense and their self-awareness of changing new methods of teaching as well as their thoughts about the role of students, in particular and the education innovation, in general.
This article concentrates on a survey into high school geography teachers’ demand for further training in Danang – Quang Nam. This will be the foundation for developing a retraining program for geography teachers after 2015.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Dạy học và kiểm tra đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh, môn Địa lí (tài liệu lưu hành nội bộ).
[2] Chính phủ (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011 – 2020 ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ – TTg ngày 13/6/2012 của Thủ tướng Chính phủ.
[3] Dự thảo Đề án xây dựng (2014), triển khai chương trình và sách giáo khoa giáo dục phổ thông sau 2015, Bộ GD & ĐT, tháng 2/2014 (tài liệu lưu hành nội bộ).