Date Log
THE STUDY ON THE COMPATIBLE RELATIONS BETWEEN THE DEVELOPMENT OF EDUCATION AND TRAINING AND THE ECONOMIC DEVELOPMENT
Corresponding Author(s) : Tran Duc Hien
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 3 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Nowadays, with the development of science and technology, many countries have recognized the role of education and training development in implementing socio-economic strategies. Knowledge and human resources are generally considered to be decisively important for the stable development. To have an accurate assessment of the quality of education and training, it is necessary to determine the compatible relationship between education and training development and economic one. This relationship is shown through educational development index (EI), human development index (HDI) and gross domestic product (GDP). Education and training in our country has been taken into account and has achieved a lot of positive results. However, in comparison with the need of socio-economic development, educational activities have not been highly effective. An investigation into the current contribution of education and training to the socio-economic development is practically significant and becomes a base for planning macroeconomic strategies, effectively exploiting the human resources for the industrialization, modernization, and the development of our country.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Ban Tuyên Giáo Trung ương (2011), Tài liệu tham khảo phục vụ nghiên cứu các văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI của Đảng, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[2] Đảng Cộng sản Việt Nam (2011), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[3] PGS.TS. Đinh Xuân Lý (2011), Đảng Cộng sản Việt Nam lãnh đạo thực hiện chính sách xã hội trong 25 năm đổi mới (1986-2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[4] Hà Thế Ngữ (2001), Giáo dục học, Một số lý luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[5] PGS.TS. Trần Quang Lâm (2007), Giáo trình kinh tế vĩ mô, NXB Tư pháp, Hà Nội.
[6] Trường Đại học Kinh tế Quốc dân (1997), Kinh tế phát triển, NXB Thông Kê, Hà Nội.
[7] Vũ Đình Bách (1998), Những vấn đề cơ bản của Kinh tế học vĩ mô, NXB Thống Kê, Hà Nội.
[8] GS.TSKH Vũ Ngọc Hải (2007), Giáo dục Việt Nam, đổi mới và phát triển hiện đại hóa, NXB Giáo dục, TP. HCM.