Date Log
VIOLENCE PREVENTION EDUCATION FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS: STATUS AND SOLUTIONS (Case studies from secondary schools at Hai Chau district, Danang city)
Corresponding Author(s) : Vo Thanh Phuoc
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 2 (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Violence Prevention Education (VPE) for secondary school students is an important part of the comprehensive education process, contributing to the creation of a safe, healthy environment for students to study and develop. VPE for secondary school children in Vietnam still has many shortcomings, the results of VPE is not high. Limitations include both the content and the methodology, both the plan and the implementing organization, both organization form and the conditions for implementation. In order to get successfully about VPE, we need re-realize the goal of education; unified content, methods of education; to create a coherent, synchronous and unified relationship between educational forces, the family and the society, to build an educational network for children any where, any time. Based on theoretical and practical research on VPE for secondary school students. The reseach proposes six measures to promote this project, contributes to the improvement of quality of education for students today.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Ban chấp hành Trung ương Đảng (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 12/11/2013 về “Đổi mới căn bản, toàn diện GD và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
[2] Nguyễn Thanh Bình, Nguyễn Thị Mai Lan (2013). Bạo lực đường Việt Nam hiện nay nhìn từ góc độ tâm lí học. NXB Từ điển Bách khoa.
[3] Nguyễn Thị Cẩm (2012). Bạo lực học đường và những hậu quả. Kỉ yếu hội thảo khoa học, Trường Đại học Hà Tĩnh.
[4] Lê Văn Cương, Trương Như Vương, Trương Đức Thành, Kim Khuê (1999). Tâm lý tội phạm và vấn đề chống tội phạm. NXB Công an nhân dân.
[5] Nguyễn Minh Đức (chủ biên), Trần Cảnh Hưng, Nguyễn Trường Giang (2011). Phòng, chống vi phạm pháp luật và tội phạm trong học đường. NXB Công an nhân dân.
[6] Đỗ Thị Ngọc Khanh (2014). Một số yếu tố chi phối bạo lực học đường nhìn từ góc độ hành vi. Tạp chí Tâm lý học, 11-11/2014.
[7] Nguyễn Văn Lượt (2009). Bạo lực học đường: Nguyên nhân và một số biện pháp hạn chế. Tạp chí Thế giới mới, 864, 14/12/2009.
[8] Đỗ Thị Nga (2014). Bạo lực học đường và hậu quả đối với nạn nhân bị bạo lực học đường. Tạp chí Tâm lý học, 11.
[9] Ngô Minh Oanh (2014). Bạo lực học đường nhìn từ góc độ đạo đức. Kỉ yếu Hội thảo khoa học Thực trạng và giải pháp ngăn chặn bạo lực học đường trong trường phổ thông, Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[10] Lê Quang Sơn (2016). Sự khác biệt về vai trò giữa nhà tâm lý học đường với nhà giáo và những vấn đề đặt ra cho công tác tâm lý học đường. Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc tế lần V Phát triển tâm lý học học đường trên thế giới và ở Việt Nam, NXB Thông tin và Truyền thông, Hà Nội, 91-98.
[11] Thủ tướng Chính phủ (2017). Nghị định 80/2017/NĐ-CP ngày 17/7/2017, đã quy định trách nhiệm bảo đảm môi trường GD an toàn, lành mạnh, thân thiện, phòng chống BLHD.
[12] Bullying cases in Japanese schools hit record high in 2016, Kyodo News, 26th Oct. 2017.
[13] Kim Jae-Won (2013). School violence unveils ugly aspects of Korea. The Korea Times, March, 18.
[14] National Center for Injury Prevention and Control (2016). Division of Violence Prevention, Understanding school violence. Fact sheet.