Date Log
Submitted
Jul 22, 2020
Published
Mar 22, 2014
CHARACTERISTICS OF STUDENTS’ LEARNING ACTIVITIES AT VIETNAM BUDDHIST UNIVERSITY
Corresponding Author(s) : Thai Van Anh
thaivananh.tl@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Knowing characteristics of students’ learning activities has played an especially important role in education and training. It is useful not only for the quality of teaching but also for the effectiveness of learning activities. This article discusses characteristics of students’ learning activities at Vietnam Buddhist University, of which the following characteristic such as students, learning contents, learning purposes, learning styles are substantially accentuated
Keywords
students; learning; teaching; learning activities;Vietnam Buddhist University.
Thai Van Anh. (2014). CHARACTERISTICS OF STUDENTS’ LEARNING ACTIVITIES AT VIETNAM BUDDHIST UNIVERSITY. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 4(1), 63-67. https://doi.org/10.47393/jshe.v4i1.278
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Thái Văn Anh (2013), “Động cơ học tập của sinh viên Học viện Phật giáo Việt Nam tại Thành phố Hồ Chí Minh”, Luận văn Thạc sĩ Tâm lý học, trường ĐH Sư Phạm Tp.HCM.
[2] Trần Thị Minh Hằng (2011), Tự học và yếu tố tâm lý cơ bản trong tự học của sinh viên sư phạm, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3] Dương Thị Diệu Hoa (chủ biên) (2011), Giáo trình Tâm lí học phát triển, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] Học viện Phật giáo Việt Nam tại TPHCM (2011), Quy chế sinh viên - Điều 2.
[5] Nguyễn Thạc (2009), Tâm lý học sư phạm đại học, NXB Đại học Sư phạm.
[6] Nguyễn Cảnh Toàn (chủ biên), Nguyễn Kỳ, Nguyễn Khánh Bằng, Vũ Văn Tảo (2004), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm.
[7] http://www.daophatngaynay.com/vn/giao-duc/11180-Phuong-phap-giang-day-va-hoc-tap-tai-cac-Hoc-vien-Phat-giao-Viet-Nam.html