Date Log
THE IMPACT OF STUDENTS’ RESULT ASSESSMENT-EVALUATION ON LEARNING OUTCOMES
Corresponding Author(s) : Le Thi Phuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 9 No. 2 (2019): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Assessment-Evaluation on students’ result is one of the main steps in the teaching and learning process. Each learner is a unique individual, who has a particular competency and is stimulated to discover and optimize gifted potential. Assessment-evaluation activity is a tool, which helps teacher assess the level of cognition, skill and attitude of learners, which contributes to adjusting and completing the learning and teaching process. The aim of research is to identify the level of influence of assessment-evaluation activity on students’ results, which makes a contribution to achieving standard-learning outcomes in the curriculum. Findings showed that assessment-evaluation had an influence on the methods and approaches which were applied by lecturers to enable students to obtain learning outcomes. Moreover, these methods and approaches positively impacted students on learning activities; being responsible for conducting the mission’s learning obtaining learning outcomes, goals of the curriculum; solving well the issues which possibly lead to failure on subjects. In addition, students were satisfied with assessment-evaluation activities at their schools.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Thị Thúy An. (2016). Đánh giá kết quả học tập môn giáo dục học của SV đại học sư phạm theo tiếp cận năng lực. Luận văn Thạc sĩ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[2] Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural Equation Modeling in Practice:
A Review and Recommended Two-Step Approach. Psychological Bulletin, 103(3), 411-423.
[3] Beard, R. M. and Hartley, J. (1984). Teaching and Learning in Higher Education. London: Harper & Row.
[4] Nguyễn Phúc Châu (2005). Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong quản lí giáo dục. Nhà xuất bản Hà Nội.
[5] Đại học Quốc gia Hà Nội (2005). Giáo dục Đại học: Chất lượng và đánh giá. Nhà xuất bản Chính trị Quốc Gia Hà Nội.
[6] Hà Thị Đức (1989). Đảm bảo tính khách quan trong kiểm tra, đánh giá kiến thức học sinh. Tạp chí Nghiên cứu Giáo dục, 3, 21-22.
[7] Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. & Black, W. C.(2006). Multivariate data analysis. New Jersey: Prentice Hall.
[8] Trần Khánh Đức (2012). Đo lường và đánh giá trong giáo dục. Nhà xuất bản Đại học Quốc Gia Hà Nội.
[9] Gibbs, G. & Simpson, C. (2003). Measuring the response of students to assessment: the Assessment Experience Questionnaire. 11th International Improving Student Learning Symposium.
[10] Phan Thị Thu Hà (2008). Đổi mới phương pháp kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của SV trong dạy học lí luận chính trị ở trường đại học, cao đẳng theo định hướng năng lực. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 6/2018, 279-281.
[11] Lê Thị Thu Liễu & Huỳnh Xuân Nhựt (2009). Thực trạng đánh giá kết quả học tập của SV đại học, cao đẳng. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Mở TP.Hồ Chí Minh.
[12] Đặng Thị Diệu Hiền (2018). Ảnh hưởng của các phương pháp đánh giá trong giáo dục đến một số chiến lược học của SV tại các trường cao đẳng và đại học. HNUE Journal of Science Educational Sciences, 63, 3, 27-39.
[13] Trần Thị Hương (2011). Tổ chức hoạt động dạy học đại học. Nhà xuất bản Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
[14] Cấn Thị Thanh Hương (2011). Nghiên cứu quản lí kiểm tra, đánh giá kết quả học tập trong giáo dục đại học ở Việt Nam. Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Giáo dục.
[15] Dương Minh Quang (2004). Sự hài lòng trong công việc giữa các GV đại học Việt Nam (Sách chuyên khảo Giáo dục và phát triển). Nhà xuất bản Đại học Quốc gia TP.Hồ Chí Minh
[16] Dylan Wiliam (2011). What is assessment for learning?. Studies in Educational Evaluation,37, 3-14.
[17] Nunnally.J. (1978). Psychometric Theory. New York, McGraw-Hill.
[18] Shihab Jimaa (2011). The impact of assessment on students learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 718-721.