Date Log
USING WEBQUEST IN PROJECT BASED TEACHING “THE BEAUTY AND AMPLITUDE OF VIETNAMESE LANGUAGE THROUGH SOME ADVANCED LINGUISTIC FOLKS FOR 10TH GRADE STUDENTS” FOR THE DEVELOPMENT OF THE AESTHETIC CAPABILITY FOR STUDENTS
Corresponding Author(s) : Tran Thuy Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 10 No. Special (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
On the basis of a teaching project, with the support of the webquest method, studying the richness and beauty of vietnamese language, aiming to develop the capability of the learners for meeting the requirements of renovative education program in high school, this article focuses on analyzing the manifestations of the students' aesthetic capability through teaching folks and folklore. The explanations presented in this article are the method of self-study and creation of students under the guidance, support, and references supporting from teachers; hence conveying the beauty and humanity values to nurture students minds, awake the students' love and responsibility towards their mother tongue.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
- Abbitt, J., & Ophus, J. (2008). What We Know About the Impacts of WebQuests: A Review of Research. Association for the Advancement of Computing in Education Journal, 16(4), 441-456.
- Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở trường Trung học Cơ sở, Trung học Phổ thông. Đại học Sư phạm.
- Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
- Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Chương trình giáo dục Phổ thông Tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018).
- Bùi, M. H. (2013). Về định hướng đổi mới chương trình và sách giáo khoa môn Ngữ văn. Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia về dạy học Ngữ văn ở trường phổ thông Việt Nam.
- Đảng Cộng sản Việt Nam. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo. Chính trị quốc gia.
- Lê, Đ. T. (2016). Dạy học theo định hướng hình thành và phát triển năng lực người học ở trường phổ thông. Đại học Sư phạm Hà Nội.
- Lê, K. L., & Nguyễn, T. K. T. (2017). Phương pháp dạy học Hóa học ở trường phổ thông. Đại học Quốc gia Hà Nội.
- Lê, T. N. A. (2017). Vận dụng phương pháp webquest trong dạy học đọc hiểu văn bản ở trung học phổ thông. Tạp chí Nghiên cứu Văn học, 156.
- Lê, T. P., & Nguyễn, T. T. V. (2019). Phát triển năng lực thẩm mĩ cho học sinh trong dạy học thơ hiện đại Việt Nam sau Cách mạng tháng Tám 1945 ở trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, Số Đặc biệt, 167-171;201.
- Meier, B., & Nguyễn, V. C. (2010). Một số vấn đề chung về đổi mới phương pháp dạy học ở trường Trung học Phổ thông. Dự án Phát triển giáo dục THPT. Bộ Giáo dục & Đào tạo.
- Quốc hội. (2005). Luật giáo dục. Chính trị Quốc gia.
- Thái, H. M., & Nguyễn, T. K. T. (2013). Vận dụng webquest trong dạy học nội dung Axit Sunfuric (Chương trình Hoá học 10 Nâng cao). Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, 48, 34.