Date Log
DEVELOPING PRACTICAL SKILLS FOR STUDENTS MAJORING IN SOCIAL WORK AT UNIVERSITY OF SCIENCE AND EDUCATION - UNIVERSITY OF DANANG
Corresponding Author(s) : Bui Dinh Tuan
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 10 No. 2 (2020): UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education
Abstract
The goal of higher education is not only to provide academic knowledge but also to form professional competencies in learners. Social work is a profession based on direct practice with people, requiring professional skills to be improved. In order to develop those skills, we conducted an experiment using the ABCD method applied to 66 third-year students majoring in social work. The experiment lasted 45 days of practice in community. A comparison of the results between the experimental group and the control group showed that the skill performance levels of the control group and the experimental group recorded average scores (x=2.53) and (x=2.92) respectively. Hence, the application of the ABCD method in enhancing social work practice skills for students has proved to be effective.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
- Bằng, L. (2008). Một cộng đồng đi lên từ nhóm nhỏ. Blog CTXH chuyên nghiệp.
- Chu, D. (2008). Cách tiếp cận mới trong phát triển cộng đồng. Tập san Khoa học, 5(6), 28-31.
- Cunningham, G., & Mathie, A. (2012). Asset-Based Community Development - An Overview. Paper Presented at the Asset Based Community Development Workshop, Bangkok, 221-227.
- Kretzmann, JP., & McKnight, JL. (2013). Building communities from the inside out: A path toward finding and mobilizing a community’s assets. Evanston, IL. Center for Urban Affairs and Policy Research, Northwestern University.
- Lisaa, M. H. (2006). Development of a Community Economic Development Course Cirriculum for the
- Deparment of Social Work and Community Development. Dalat University.
- McKnight, J. (2013). A Basic Guide to ABCD Community Organizing. Evanston IL, Asset Based Community Development Institute.
- Ngô, A. T. (2005). Phương pháp tiếp cận ABCD một cách nhìn mới trong phát triển cộng đồng. Tập san Khoa học của Trường CBQLNN & PTNT2, 28.
- Tô, P. O. (2013). Nâng cao hiệu quả chương trình thực tập nghề đối với SV công tác xã hội hiện nay - thực trạng và hướng giải quyết. Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 273-280.
- Trịnh, V. T., & Nguyễn, T. T. (2012). Phát triển cộng đồng ở Việt Nam: Thực trạng và định hướng các cách tiếp cận trong bối cảnh mới. Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Quốc tế Công tác Xã hội và Chính Sách Xã hội, 82-91.
- Mike Green (2007). ABCD Institute, School of Education and Social Policy, Walter Annenberg Hall, Room 148, Northwestern University, 2120 Campus Drive, Evanston, IL 60208-41, 13.