Date Log
ORIENTING ETHICAL VALUES OF HIGH SCHOOL STUDENTS AT BA RIA - VUNG TAU CITY
Corresponding Author(s) : Dong Van Toan
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Ethical education and the formation of students moral values is an important mission contributing to the development of comprehensive personalities for high school students.
Based on the assessment of the perception of the ethical value system of high school students such as perceptions of the system of moral values in relation to the self, perception of the values in relation to the family, perception of the values in relation to teachers; perception of the moral values in relation to friends, we realize that these cognitive factors will directly affect students’ attitudes and behaviours in their learning and training, contributing to the formation and development of their future personalities. However, getting into specific values many students are still at a level of confusion, which leads to the necessity of orienting them towards to proper perception of moral values. We then proposes some suggestions to educational forces so that thay can help to raise awareness, proper attitude and right behaviour in education in order to shape and develop the personality of the young generation in the future.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Anh (2007). Thực trạng định hướng giá trị đạo đức của sinh viên sư phạm TPHCM. Luận văn thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Tp.HCM.
[2] Lê Trọng Ân (2005). Tư tưởng triết học đạo đức. Tạp chí Triết học, 1(164), 16-20.
[3] Lê Thị Tuyết Ba (2003). Chuẩn mực đạo đức trong bối cảnh của nền kinh tế thị trường ở nước ta hiện nay. Luận văn thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Tp.HCM.
[4] Nguyễn Ngọc Bích (2000). Tâm lý học nhân cách. NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[5] Bùi Thị Bích (2006). Thực trạng định hướng giá trị lối sống của sinh viên ở một số trường đại học tại TP. Hồ Chí Minh trong giai đoạn hiện nay. Luận văn thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Tp.HCM.
[6] Phạm Khắc Chương, Hà Nhật Thăng (1998). Đạo đức học. NXB Hà Nội.
[7] Dương Tự Đàm (1996). Định hướng giá trị của thanh niên, sinh viên trong sự nghiệp đổi mới ở Việt Nam. Luận án Tiến sĩ Triết học.
[8] Luật Giáo dục sửa đổi năm 2005.