Date Log
SOME MEASURES TO MANAGE RENOVATION OF ENGLISH TEACHING METHODS AT JUNIOR HIGH SCHOOLS IN BEN CAT TOWN, BINH DUONG PROVINCE
Corresponding Author(s) : Pham Nguyen Lan Phuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Management of activities to renovate methods of teaching English at junior high schools is a key phase that determines the quality of English teaching and education in the current education reform. To improve the quality and effectiveness of this operation, there should be appropriate management measures that stem from theoretical and practical grounds such as raising awareness about renovating methods of teaching English and managing the renovation of English teaching methods, strengthening the organization and direction of implementing the renovation of English teaching methods, enhancing the quality of professional refresher training for English teachers to meet the requirements of renovating teaching methods, strengthening the inspection of teachers’ renovation activities in teaching and students’ methods for learning English. In this article, we employ the research method of analyzing and synthesizing theories that lay theoretical foundations for the topic, the survey method with a questionnaire to explore the feasibility and necessity of the proposed measures and the statistical method for processing data. The focus of our research is the management of English teaching renovation activities of teachers and management staff at junior high schools in Ben Cat, Binh Duong province.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Dự án phát triển giáo dục THCS II (2008). Một số vấn đề về đổi mới phương pháp dạy học (bộ tài liệu cho 16 môn học). Nhà xuất bản Giáo dục.
[2] Vương Văn Cho (2014). Thực trạng quản lí đổi mới hoạt động giảng dạy tiếng Anh ở một số trường trung học cơ sở công lập quận 6 Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học ĐHSP TPHCM, 59.
[3] Phạm Viết Vượng (2005). Quản lý hành chính nhà nước và quản lý ngành Giáo dục và Đào tạo. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội, 24.
[4] Thái Duy Tuyên (2008). Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới. NXB Giáo dục, Hà Nội, 581.