Date Log
Submitted
Aug 7, 2020
Published
Dec 30, 2017
CURRICULUM DEVELOPMENT AND ORGANIZATION OF TRAINING ACTIVITIES FOR THE SOUTHERN KHMER LANGUAGE PHILOLOGICAL PEDAGOGY DISCIPLINE IN THE DIRECTION OF ENHANCING STUDENTS’ COMPETENCES
Corresponding Author(s) : Bui Thi Luyen
btluyen@tvu.edu.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article provides an overview of factors that influence the curriculum and a comparison between objectives of the curricula of the Khmer language philological pedagogy discipline in Southern Vietnam over a number of years as well as an evaluation on how training activities have been organized over the last period. All these form a basis for proposing some suggestions for developing and implementing the curriculum of the Southern Khmer language philological pedagogy at Tra Vinh University.
Keywords
curriculum; training activities; objectives; curriculum development; Khmer language philological pedagogy discipline in Southern Vietnam.
Bui Thi Luyen. (2017). CURRICULUM DEVELOPMENT AND ORGANIZATION OF TRAINING ACTIVITIES FOR THE SOUTHERN KHMER LANGUAGE PHILOLOGICAL PEDAGOGY DISCIPLINE IN THE DIRECTION OF ENHANCING STUDENTS’ COMPETENCES. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 7(4), 48-56. https://doi.org/10.47393/jshe.v7i4.805
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường (2016). Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và PPDH. NXB Đại học Sư phạm.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Thông tư ban hành Danh mục giáo dục, đào tạo cấp IV trình độ đại học, số 24/2017/TT-BGDĐT ngày 10 tháng 10 năm 2017.
[3] Nguyễn Vinh Hiển (2017). Trường học mới Việt Nam, Dân chủ - Sáng tạo - Hiệu quả. NXB Giáo dục Việt Nam.
[4] Trần Thị Hương, Nguyễn Đức Danh (2017). Tổ chức hoạt động dạy học đại học (Tái bản lần thứ 3). NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[5] Trường Đại học Trà Vinh (2012). Chương trình đào tạo Sư phạm Ngữ văn Khmer Nam Bộ ban hành theo quyết định số 1284 /QĐ - ĐHTV ngày 09 tháng 8 năm 2012 của Hiệu trưởng Trường Đại học Trà Vinh.
[6] Trường Đại học Trà Vinh (2015) Chương trình đào tạo Sư phạm Ngữ văn Khmer Nam Bộ ban hành theo quyết định số 4824 /QĐ - ĐHTV ngày 16 tháng 11 năm 2015 của Hiệu trưởng Trường Đại học Trà Vinh.
[7] Huỳnh Văn Sơn (Chủ biên) (2017). Giao tiếp sư phạm. NXB Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh.