Date Log
REFRESHER TRAINING FOR TEACHERS IN THE FORM OF B-LEARNING TO IMPROVE THEIR COMPETENCE OF USING INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING - A CASE STUDY
Corresponding Author(s) : Nguyen The Dung
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The application of information and communication technologies in teaching (ICT) is one of the essential skills for teachers in the current period. There have been many research findings on the status quo and solutions to improve teachers’ professional competences to meet the requirements of the new curriculum. This article presents a number of scientific bases for enhancing the teachers’ ICT competence as well as refresher training courses for teachers with the Blended learning (B-learning) teaching model, one of the basic solutions to enhance their ICT competence. The ICT competence assessment framework and a number of assessment results from experimental practice in a case study will also be provided.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ GD&ĐT (2015). Những vấn đề chung về phát triển chương trình đào tạo giáo viên (Tài liệu tập huấn cán bộ, giảng viên các cơ sở đào tạo giáo viên phổ thông về phát triển chương trình đào tạo).
[2] Nguyễn Thế Dũng, Ngô Tứ Thành (2017). Đề xuất khung năng lực ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học cho sinh viên ngành sư phạm Tin học. Tạp chí Giáo dục - Bộ GD-ĐT, 404, 2, 4/2017.
[3] Nguyễn Thế Dũng, Văn Thị Thanh Nhung (2017). B-learning và năng lực ICT của sinh viên Sư phạm. Kỷ yếu Hội thảo Quốc Gia “Phát triển đội ngũ nhà giáo đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục và đào tạo”, Trường Đại học sư phạm - Đại học Huế.
[4] UNESCO (2011). UNESCO ICT Competency framework for Teachers, UNESCO. France.
[5] VVOB (2011). Báo cáo tổng kết hội thảo “Xây dựng chương trình Công nghệ thông tin của UNESCO”. Hà Nội.