Date Log
APPLYING THE FLIPPED CLASSROOM MODEL IN TEACHING THE 4TH GRADE MATHEMATICS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Kim Thoa
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 3 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The article presents one of the blended teaching models that have been studied and successfully applied in many developed countries in the world such as the USA, Australia,… Based on theoretical studies on the flipped classroom teaching model, the article focuses on analyzing the advantages and disadvantages of its application in the context of teaching and learning in Vietnam. It also presents the process of implementing the procedure of organising the flipped class in teaching Mathematics at primary school and illustrates this via an example of a specific lesson in the 4th grade mathematics curriculum.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Chính (2016). Dạy học theo mô hình flipped classroom. Tiasang.com.vn, 04/04/2016.
[2] Tô Nguyên Cương (2012). Dạy học kết hợp - một hình thức tổ chức dạy học tất yếu của một nền giáo dục hiện đại. Tạp chí Giáo dục, 283, 1-4/2012, 27-28-38.
[3] Nguyễn Văn Lợi (2014). Lớp học nghịch đảo - mô hình dạy học kết hợp trực tiếp và trực tuyến. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, 34, 56-61.
[4] Ngô Tứ Thành (2015). Dạy học đảo ngược - phương pháp chữa bệnh “chán giảng đường” của sinh viên. Nhandan.com.vn, 17/02/2015.
[5] Educause (n.d.). 7 Things You Should Know About... Flipped Classrooms. Retrieved from http:// net.educause.edu/ir/library/pdi/ELI7081.pdf creating an inclusive learning environment.
[6] https://en.wikipedia.org/wiki/Flipped_classroom
[7] http://hoctructuyen.violet.vn/present/list/cat_id/ 7765450.