Date Log
INTEGRATING CREATIVE EXPERIENCE ACTIVITIES THROUGH CIVIC EDUCATION COURSES IN HIGH SCHOOLS
Corresponding Author(s) : Ho Thanh Hai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 2 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Creative experience activities at all levels of education are of particular interest at present. The inclusion of this subject in teaching from level 1 to level 2 and level 3 has been under discussion with various opinions from educational experts, teachers, even students and parents. Among subjects at high schools, civic education has its contents so close to reality; therefore, civic education teachers can undertake creative experience activities. Realizing the importance of the civic education subject which is suitable for the promotion of learners’ competences and qualities, this article delves into a small aspect, which involves the process constructing theme-based contents of creative experience activities through civic education courses at the high school level.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Vũ Đình Bảy (2012, chủ biên), Lí luận dạy học môn Giáo dục công dân ở trường trung học phổ thông, Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Giáo dục công dân 10,11,12, Nxb Giáo dục, Hà Nội.
[3] Bộ GD&ĐT (2015), Dự thảo chương trình giáo dục phổ thông tổng thể trong chương trình giáo dục phổ thông mới, Hà Nội.
[4] Bộ GD&ĐT (2017), Dự thảo chương trình giáo dục phổ thông tổng thể trong chương trình giáo dục phổ thông mới, Hà Nội.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Tài liệu tập huấn dạy học tích hợp liên môn. Lĩnh vực khoa học xã hội (Dành cho CBQL và giáo viên trung học phổ thông), Hà Nội.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo ( 2009), Hoạt động giáo dục ngoài giờ lên lớp 10,11,12 sách giáo viên, Nxb Giáo dục, Hà Nội.
[7] Nguyễn Thị Liên (2016, Chủ biên), Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, Nxb Giáo dục, Hà Nội.