Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Mar 28, 2017
A STUDY OF DESIGNING E-LEARNING LESSONS TO SUPPORT THE FLIPPED CLASSROOM THROUGH “CHAPTER 5: HALOGEN GROUPS” TO DEVELOP THE 10th GRADE STUDENTS’ COMPETENCE
Corresponding Author(s) : Ngo Minh Duc
nmduc@ued.udn.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 1 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In this article, we design five E-learning lessons of Chapter 5 - halogen groups to support the flipped classroom. Each E-learning lesson not only provides sufficient specialised knowledge but also gives solutions to practical exercise, thereby helping to train thinking, develop practical capacity and ability to deal with practical problems through chemistry. The article also presents specific activities of teachers and students in the flipped classroom through a chlorine lesson.
Keywords
E-learning; flipped classroom; competence; halogen group; chlorine.
Ngo Minh Duc. (2017). A STUDY OF DESIGNING E-LEARNING LESSONS TO SUPPORT THE FLIPPED CLASSROOM THROUGH “CHAPTER 5: HALOGEN GROUPS” TO DEVELOP THE 10th GRADE STUDENTS’ COMPETENCE. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 7(1), 102-108. https://doi.org/10.47393/jshe.v7i1.754
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Văn Cường - Bernd Meier (2014), Lý luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Chính phủ (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020 ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ-TTg ngày 13/6/2012 của Thủ tướng Chính phủ.
[3] Nguyễn Công Khanh, Nguyễn Lê Thạch, Hà Xuân Thành (2014), Tài liệu kiểm tra đánh giá trong giáo dục, Tài liệu tập huấn.
[4] Lê Thị Thơ (2011), Sử dụng phần mềm Activinspre thiết kế bài lên lớp phần hóa học vô lớp 11 chương trình nâng cao, Luận văn thạc sĩ Giáo dục học, Trường ĐHSP TP.Hồ Chí Minh.
[5] Đỗ Thị Quỳnh Mai, Đặng Thị Oanh (2016), ‘Một số biện pháp sử dụng bài tập phân hóa trong dạy học hóa học’, Tạp chí khoa học, Đại học Sư phạm Hà Nội, tập 61, số 1, tr.12-21
[6] Lê Thị Thanh Minh (2016), “Xây dựng mô hình “lớp học đảo ngược” ở trường đại học”, Tạp chí khoa học, Đại học Sư phạm Hà Nội tập 61, số 3, tr.20-27.