Date Log
MOODLE APPLICATION IN TEACHING AND LEARNING FRENCH AT UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGE STUDIES, THE UNIVERSITY OF DANANG: STATUS QUO AND SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Le Thi Ngoc Ha
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Moodle is an open source learning system that facilitates the creation of online courses or online learning websites. Evaluated as an education-oriented design for educators, Moodle is becoming increasingly powerful through values that it offers as well as indispensible demands of the learning community. This article presents results from a survey on opinions given by teachers and learners of the French Department at University of Foreign Language Studies, the University of Da Nang about the status quo of using Moodle in both teaching and learning General French, thereby proposing solutions to enhance efficiency of Moodle application in teaching French and contribute to the improvement of foreign language training quality.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016), “Thông tư số 12/2016/TT của Bộ Giáo dục và Đào tạo quy định về Ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lý, tổ chức đào tạo qua mạng”.
[2] Bùi Thanh Giang, Chu Toàn và Đào Quang Chiểu (2004), Các công nghệ đào tạo từ xa và học tập điện tử E-Learning, NXB Bưu điện.
[3] Đinh Lư Giang (2014), “Ứng dụng Moodle trong hệ thống đào tạo giảng dạy ngoại ngữ trực tuyến ở Việt Nam”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế Chiến lược ngoại ngữ trong xu thế hội nhập, Đại học Hà Nội, tr.687-93.
[4] Đinh Lư Giang, Nguyễn Văn Huệ (2008), “Một số kinh nghiệm về hình thức học tập kết hợp tại Khoa Việt Nam học”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học Đổi mới phương pháp giảng dạy theo học chế tín chỉ, ĐHKHXH và NV, TP HCM. .
[5] Lê Đức Long - Trần Ngọc Bảo (2007), “Cấu trúc bài giảng qua mạng và thực nghiệm trong LMS nguồn mở Moodle”, Hội thảo ELATE, Vũng Tàu.
[6] “Moodle – Open - Source Learning Platform| Moodle.org.”, https://moodle.org/.
[7] Ngô Quang Sơn (2009), “Xây dựng website trong dạy học”, Tạp chí Thiết bị giáo dục, tr.27-29.
[8] Nguyễn Thị Thu Hiền (2011), “Nghiên cứu áp dụng phần mềm Moodle trong giảng dạy tiếng Anh tại Trường Đại học Công nghệ giao thông vận tải Đại học Giao thông Vận tải, Hà Nội”.
[9] Trần Khánh (2007), “Tổng quan về ứng dụng CNTT & TT trong giáo dục”, Tạp chí Giáo dục, số 161, kỳ 2, tr.14-15.